Cu scopul de a investiga comportamentul uman în perioade critice precum sfârșitul lumii, o echipă s-a străduit să găsească metode alternative de cercetare, evitând astfel dificultățile întâmpinate în astfel de situații. Astfel, au decis să se bazeze pe un joc pe calculator.

Pentru această cercetare, echipa a ales să utilizeze jocul ArcheAge, un joc de rol online cu multiplayer masiv (MMORPG), care oferă o lume virtuală deschisă. Prin intermediul acestui experiment, ei au sperat să obțină o înțelegere mai profundă a comportamentului uman în fața unor situații de criză, similare cu cele care pot apărea în timpul sfârșitului vremurilor.

În cadrul studiului, care a avut loc în timpul unui test beta, jucătorii au fost lăsați să joace ca de obicei, completând misiuni, explorând, crescând nivel și adunând echipamente după cum doreau. Cu toate acestea, la sfârșitul celor 11 săptămâni, jucătorii știau că serverul va fi șters și că toate progresele și personajele lor vor fi pierdute, scrie IFL Science.

„Și astfel, rezultatul (sau penalizarea) comportamentelor jucătorilor în joc din ultimele zile își pierde semnificația”, au scris cercetătorii.

Echipa a considerat că ștergerea lumii a oferit o bună reprezentare pentru sfârșitul lumii reale, oferindu-le jucătorilor posibilitatea ca acțiunile lor să nu aibă nicio consecință.

Ei au crezut că îi va ajuta să răspundă la întrebări vechi de când lumea, dacă oamenii vor abandona idealurile morale în timp ce se apropie apocalipsa.

Echipa a analizat peste 270 de milioane de înregistrări ale comportamentului jucătorilor în joc și jurnalele de misiuni, pentru a vedea dacă comportamentul jucătorilor s-a schimbat atunci când au știut că „lumea” se termină. Jocul a fost surprinzător de pașnic, cu excepția câtorva jucători care au ales să devină mai violenți. 

„Descoperirile noastre arată că nu există schimbări aparente în comportament, dar unele valori aberante au avut mai multe șanse să prezinte un comportament antisocial (de exemplu, uciderea jucătorilor)”, a scris echipa.

Echipa a scris că oamenii care au rămas până la sfârșitul jocului au avut tendința de a fi cei mai pașnici, poate având cea mai mare loialitate față de joc. Între timp, oamenii care au părăsit jocul mai devreme din proprie voință, au avut tendința de a prezenta cel mai antisocial comportament, cum ar fi uciderea altor jucători, deoarece și-au pierdut „simțul responsabilității și atașamentul față de joc”.

În general, deși echipa subliniază că studiul este, desigur, limitat de faptul că a avut loc într-un joc video, sfârșitul acestei lumi a fost destul de pașnic, și uneori chiar pozitiv, cu apariția unui comportament pro-social. 

Articolul precedentCod portocaliu de inundații în vestul țării
Articolul următorPASTILA PENTRU SUFLET